De dienstverlening
Het hulpaanbod
De dienstverlening bestaat uit verschillende onderdelen. Ik maak gebruik van een grote hoeveelheid methoden en technieken, waaronder het 8-fasenmodel® , gericht op plan- en doelmatig werken; systeemgericht werken, waarbij het netwerk wordt betrokken; en activering, om deelname aan de samenleving te bevorderen; en casemanagement. Gespreksvaardigheden komen onder meer naar voren door luisteren, samenvatten en doorvragen (LSD), scaling en spiegelen.
Binnen het traject wordt onderscheid gemaakt tussen verschillende fasen, van aanmelding tot afronding. In de tussenliggende perioden is voortdurend sprake van afstemming, planning en evaluatie.
Diversiteit
Het aanbod loopt uiteen van lichte tot intensieve individuele (ambulante) ondersteuning en groepsondersteuning. De frequentie van het contact en de complexiteit van de problematiek zijn bepalend voor de intensiteit van de hulpverlening. Enkele voorbeelden zijn: (intensieve), individuele (ambulante) begeleiding, Beschermd Wonen (groep of individueel; dag of nacht) en Maatschappelijke opvang en ondersteuning.
Doelgroep
De afgelopen jaren heb ik veel gewerkt met (jong) volwassenen binnen een GGZ-omgeving. Ook kinderen en andere verwanten horen bij het systeem. Vaak was er sprake van complexe problematiek. Naast psychosociale vraagstukken spelen vaak vragen op meerdere leefgebieden.
Binnen de GGZ is er een combinatie met een psychiatrische aandoeningen als ADHD, ASS (Autisme), borderline of PTSS, waarbij aandacht is voor alle leefgebieden, waaronder huisvesting, financiën, sociaal functioneren, psychische functioneren en dagbesteding.
Werkwijze
Start
Tijdens de eerste gesprekken wordt naast een kennismaking gezocht naar overeenstemming over de hulpvragen, doelen en acties. Daarnaast worden de voorwaarden waaronder de dienstverlening zal verlopen besproken.
Het plan
In een begeleidingsplan worden hulpvragen, doelen en acties en overige afspraken vastgelegd. Na een aantal weken wordt de samenwerking en een eerste versie van het begeleidingsplan geëvalueerd. Vervolgens gebeurt dit periodiek na een aantal weken of maanden.
Hulpverlening afbouwen
Wanneer doelen zijn behaald en voldoende regie over het leven of een leefgebied is terug gewonnen, zal worden gezocht naar een goede manier om de hulpverlening af te bouwen.
Doe ’t
Hulp vragen, doe ’t
Wanneer u geïnteresseerd bent geraakt, neem dan contact met mij op. Dit kan op verschillende manieren.
Telefoon: 06 27 401 492
WhatsApp: 06 27 401 492
E-mail: info@zorgburojager.nl
Met uw gegevens en verstrekte informatie wordt uiterst vertrouwelijk omgegaan.
Binnen het hulpaanbod is het mogelijk op een veilige manier gebruik te maken van moderne middelen als app-berichten en e-mail, beeldbellen of bijvoorbeeld Skype.